tr?id=1648678752043653&ev=PageView&noscript=1

Jabłko kontra pomarańcza. Co bardziej tuczy?

Tak jak w przypadku innych produktu, tak i owoce różnią się między sobą ilością kalorii, tłuszczów i węglowodanów, które mają wpływ na utrzymanie szczupłej sylwetki. Jakie owoce są więc polecane na diecie?

Czy jabłka są bardziej kaloryczne od pomarańczy?

Choć owoce powinny stanowić podstawę żywieniową codziennej diety, to warto wiedzieć, że każda odmiana cechuje się inną kalorycznością i wartościami odżywczymi. Pod względem zawartości kalorii jabłko plasuje się wyżej od pomarańczy, choć różnica jest nieznaczna. 100-gramowe jabłko zawiera ok. 52 kcal, a tej samej wielkości pomarańcza – 49 kcal. Jednak znaczenie ma także skład energetyczny owoców oraz ilość zawartych w nich składników odżywczych. Pomarańcze pod tym względem również mają przewagę – składają się z 88% węglowodanów, jabłka natomiast z 96%. Na korzyść tych drugi przeważają jednak tłuszcze – pomarańcza ma ich o 76% więcej.

Wybór jabłka czy pomarańczy nie jest jednak aż tak istotny przy ogólnym rozrachunku. Jeśli chcemy ograniczyć kaloryczne owoce, należy zrezygnować z bananów, winogrona czy awokado, a częściej sięgać po arbuza, truskawki lub brzoskwinie.

Dieta odchudzająca – czy można jeść owoce?

Przede wszystkim należy zadbać o to, aby owoce były dobrej jakości. Hurtownia świeżych owoców w Łodzi doskonale spełnia ten warunek. Drugim filarem zdrowego odżywiania jest niski indeks glikemiczny, który wskazuje, w jakim tempie rośnie stężenie cukru we krwi po zjedzeniu danego produktu. Kalorie nie mają przy tym aż takiego znaczenia – okazuje się bowiem, że po spożyciu nieprzetworzonych owoców poziom cukru we krwi nie jest tak wysoki, jak w przypadku ich rozgniatania, blendowania czy pieczenia. Tym samym na diecie odchudzającej warto sięgać po surowy owoc, niż zrobiony z niego sok.