tr?id=1648678752043653&ev=PageView&noscript=1

Warzywa i owoce idealne na drugie śniadanie

Zdrowe odżywanie wcale nie musi być drogie. Najprostszym sposobem na utrzymanie równowagi w jedzeniu jest spożywanie niewielkich porcji w równomiernie rozłożonych odstępach czasu. Dlatego tak ważne jest drugie śniadanie, które zaspokaja głód pomiędzy śniadaniem a obiadem.

Czy świeże owoce na drugie śniadanie to dobry pomysł?

Pierwsze śniadanie powinno być bogate w produkty zbożowe, dostarczające węglowodanów, które na długo zapewniają uczucie sytości. Natomiast kolejny posiłek może być mniejszy, dlatego przed jego przyrządzeniem warto wstąpić do warzywniaka i kupić świeże owoce i warzywa. Najbardziej kaloryczne i sycące są banany, ale możesz też wybrać jabłka, gruszki, pomarańcze, mandarynki. Sprawdzą się zarówno polskie, jak i zagraniczne owoce. W wakacje idealne będą sezonowe owoce, takie jak czereśnie, wiśnie, maliny, truskawki czy borówki, które można połączyć z jogurtem lub musli. Taka zdrowa mieszanka dostarczy energii i świetnie smakuje. W przypadku dzieci to świetna okazja do przemycenia witamin i minerałów, które pomagają zachować zdrowie.

Jakie warzywa wybrać na drugie śniadanie?

Drugie śniadanie spożywamy najczęściej w pracy lub szkole, dlatego dobrze przemyśleć, jakie świeże owoce i warzywa nadadzą się do zapakowania i wygodnego zjedzenia poza domem. Sprawdzą się na przykład papryka pokrojona w słupki, plasterki kalarepy, białej rzodkwi lub marchewki, pomidorki koktajlowe i małe rzodkiewki. Oprócz chrupania tak przygotowanych przekąsek możesz przyrządzić soki, koktajle i smoothie warzywne lub owocowo-warzywne. Na kulinarnych stronach znajdziesz mnóstwo przepisów na napoje z dodatkiem wody albo mleka, mleka kokosowego, jogurtu lub kefiru. Taka forma drugiego śniadania jest bardzo wygodna do zabrania i spożywania bez potrzeby użycia sztućców.